JÁTÉK!!!                                                                                      Aranyosfodorka  3.pont!!!:)


Amíg az újabb munkáimat bemutatom, jöjjön egy kérdés!

Dég/Deg_hollandihaz_allo.jpg

Biztos van, aki ismeri, látta ezt a gyönyörű építményt, de ha nem, akkor a nyári szabadsága alatt érdemes ide ellátogatni és megcsodálni!

Fantasztikus dolgok vannak körülöttünk, amiről nem tudunk és ezer kilómétereket utazunk, hogy hasonló szépségeket láthassunk!

 

Hol található és mi ez az épület?

Szombat este 9 óráig várom a válaszotokat!:)                          

Szerző: csabaildi  2010.06.25. 14:06 11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://tiffanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr632109450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2010.06.25. 16:06:11

Dég
A vörös-fehér díszítésű Holland-ház a nedves, lápos területen a talajba vert vörösfenyőoszlopokra épült a kastélypark egyik mesterséges szigetén.
Az épület a Holland-ház elnevezést sajátos stílusának köszönheti. Az épületben tüdőbetegeket gyógyítottak, a korabeli felfogás szerint a pormentes levegő, a jó klíma, a jó táplálkozás, a tehéntej, sőt az istállók ammónia-dús levegője megküzdött a gümőkórral. A XIX. század végén a tüdőbetegek kezelésére újabb épületet emeltek: a földszinti istállóból a terápia előírásai szerint szabadon áramlott a levegő az emeletes lakószobába.
A szigetre 1980 óta tölgyfahíd vezet.
( www.vendegvaro.hu)
Őszintén bevallom, nem tudtam mi ez és hol van, de rábukkantam, mert kerestem... Valóban nagyon szép !

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2010.06.25. 16:08:15

hu.wikipedia.org/wiki/D%C3%A9g
A településről itt lehet és érdemes részletesen olvasni.

csabaildi 2010.06.25. 17:57:09

Köszi a bőséges választ, gratulálok! Megkeresem, hogy hányadik pontod ez nálam és a kép mellé fogom írni!

csabaildi 2010.06.25. 18:01:41

Harmadik!!!!! Gartula! Megrendelheted a medálod színét, formáját, mert készen nincs!:) Várom!

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2010.06.25. 18:39:21

Mivel én kaptam már Tőled egy csodaszép medált, (épp a napokban dicsekedtem a barátnőmnek, hozzá-mesélve a sztorinkat) – úgy döntöttem, hogy felajánlom a mostani „nyereményemet” annak a blogolvasódnak, aki e komment után legelőször látogat el ide és még nem nyert a játékokon semmit. Nekem ma épp szerencsém volt, hogy nem sokkal a bejegyzésed után jártam itt, s talán ha estig nem írom be a megfejtést, más is rájött volna. Na, szóval ezért (is).
Lássam ! Ki lesz az első ??? :-)

csabaildi 2010.06.25. 21:13:41

@aranyosfodorka:
Én versenyen kívül indulok!:)))
Köszönöm szépen a nagylelkűségedet a következő kommentelő nevében is, kedves Tőled!

Angelana 2010.06.26. 15:36:28

Legyek én a következő? :)

Angelana 2010.06.26. 15:37:14

Legyek én a következő? Nem pofátlanság? :)

Angelana 2010.06.26. 15:41:09

www.deg-parkto.hu Felmentem erre az oldalra. Itt még horgászni is lehet!!! Azt hiszem megvan a következő családi programunk! Köszi Ildi! Szerintem a páromnak is fog tetszeni!

csabaildi 2010.06.26. 15:44:44

Hát, persze!!! Látod, Aranyosfodorka milyen kedves! Alig vártam, hogy jelentkezzen már valaki, aki még nem kapott semmit!
Akkor Tőled kérdezem, hogy milyen színű legyen a medál?:)))

Angelana 2010.06.26. 21:21:03

Hurrá!!!!!!!!!!! Köszönöm. Én zöldnek örülnék... De igazából TŐLED bármilyen színű jöhet... :) És egyben köszi Aranyosfodorkának is.
süti beállítások módosítása