Ablakban "A tél"


Ez az "ablakkép", az egyik vizsgamunkám, ami tradicionális üvegfestéssel készült és ez, ólomsínbe van foglalva. Amikor felül összeforrasztottam, az utolsó pillanatban elpattant az üveg...:-( Akkor is a kedvencem marad!:-)

Szerző: csabaildi  2010.01.27. 08:51 4 komment

Címkék: üvegfestés / ólomüveg tradicionális

A bejegyzés trackback címe:

https://tiffanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr371705745

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

batorba 2010.01.27. 13:32:58

Ez nekem is a kedvencem lenne, mert gyönyörű!!! Ha jól értem az nem Tiffany....csak érdelkődés....de hogy van benne az arc???illetve a minta???, Majd csak ha lesz időd.:-))))

csabaildi 2010.01.27. 14:35:06

@batorba:
Ez egy létező, szecessziós dombormű. Bizonyos Lambert Escaler készítette a század elején, amit én ráfestettem egy kör alakú üvegre. Először kontúr, aztán mindkét oldalról árnyékolás, majd magas hőfokon kiégetés követte. Mikor elkészült - a környező darabokkal együtt -, becsúsztattam egy bizonyos "H" ólomprofilba - mindkét oldalról mehet bele üveg -, amit körbetekertem és forrasztottam. A többi darabot is hozzáillesztettem és körbetekertem, majd a végek találkozásánál pontforrasztás és ha nem vagy elég gyakorlott és szerencsés, na akkor reped el!...
A Tiffany - technika ólomsín helyett rézfóliával von be minden egyes darabot és azokat forrasztja össze!Inkább kisebb dolgokhoz célszerű használni ezt az eljárást.
A nagy, sőt hatalmas üvegfelületeket kell ólomsínbe tenni,annak van komoly tartása! pl.:katderálisok ablakai, bejáratok, stb.

pipusz 2010.01.27. 20:22:55

Nekem ez a legszebb, legkedvencebb mind közül.

csabaildi 2010.01.27. 20:53:03

@bojapija:
De örülök neked Pipi!!! Ha lesz kemencém, kapsz egy ilyet! Nagyon szívesen csinálnám a festést!...
süti beállítások módosítása