JÁTÉK!!! Maradjunk az irodalomnál!:)                                             Judit 1. pont


Tudjátok-e, hogy József Attila kihez írta és kinek a társaságában az Óda-t?

 

Tippeket várok,  szerdán este 9 óráig!

Szerző: csabaildi  2010.05.25. 20:11 27 komment

Címkék: játék

A bejegyzés trackback címe:

https://tiffanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr222031132

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szegusz 2010.05.25. 23:03:23

Marton Mártának írta 1933-ban az Írók Gazdasági Egyesülete (IGE) által Lillafüreden megrendezett íróhéten.

bmka 2010.05.26. 07:28:57

Marton Mártának írta, háromnapos ismerettség után, a lillafüredi írótalálkozón.Mindeközben, Szántó Judithoz megy haza, tőle megy Mártával találkozni, és ismét hozzá tér vissza, hogy együtt szenvedjék meg ezt a szerelmet.

Hát , nem lehetett könnyű dolog szeretni József Attilát.

Nem tudtam, megkerestem, most már tudom.

csabaildi 2010.05.26. 08:08:33

Figyeljetek, a kérdésre! Nem teljes a válasz!...

latinka 2010.05.26. 12:58:33

Itt vagyok én is!!! dr.Szőllős Henrikné Marton Márta ihlette a verset,Lillafüreden. Hogy kinek a társaságában írta? Állítólag egyetlen éjszaka alatt született a vers,és a keletkezés körülményeiről Németh Andor visszaemlékezése szól. De hogy az ő társaságában született-e vers,azt nem tudom:(
Ildi,megint kifogsz rajtunk:))

latinka 2010.05.26. 13:22:42

Itt miért nem jelenik meg a bejegyzésem? Olodalt meg ott van...

bmka 2010.05.26. 15:43:52

Mondjuk, hogy a Szinva patak volt a társasága , és a csillámló sziklafal.
....habár az is lehet, hogy egy szállodaszoba magányában született a vers...biztos volt társaság ?

csabaildi 2010.05.26. 21:46:30

Drága Lányok! Nagyon élvezem ezt a játékot, mert olyan jó, hogy komolyan veszitek a kutakodást és ebből mindannyian tanulunk!
Szegusz, Bemka tökéletes választ adtak a kérdés első részére!
Latinka jó volt, kiegészítette az egy éjszakával!:)
Végül Judit Írta le Berda József nevét!!! Igen, vele került egy szobába /aki a jó, csopaki borról tartott előadást/, de ott hortyogott mellette, miközben az évszázad legszebb szerelmes verse íródott! Ez nonszensz..., nem? Az, hogy felébresztette, hogy hallgassa meg, ez nekem is plusz információ, köszönöm Judit! A mai pont téged illet, mert a teljes választ tőled kaptuk meg!
Gratulálok!!! A többieknek is!!!
Köszönöm a játékot!:)

csabaildi 2010.05.27. 22:24:15

Nahát, Judit! Milyen rendes vagy! Egyébként az, hogy "az évszázad legszebb szerelmes verse", nem kifejezetten az én véleményem, csak érzékeltetni akartam, hogy miközben horkol mellette valaki, elég extrém, hogy egy ILYET össze tud hozni!
Nekem is más a kedvencem, hasonló okok miatt, mint neked! Azt már említettem!:)
Átmehetünk Radnótiba!... Ugye, magyaros kollegák???? Kérdezzen más!!! Mi lesz az irodalmi bloggal Bemka, Latinka, többiek??? Olyan jó lenne!

latinka 2010.05.28. 19:32:01

Gratulálok,Judit!
Látjátok,ez az igazán érdekes! Ez a vers nekem például egészében nem tetszik. Vannak részletei,amelyek igen. De igazából belegondolva,hogy nem is ez a bizonyos hölgy volt a tárgya,hanem maga a szerelem,tehát nem Marton Mártába volt ő ennyire szerelmes,hanem magába a szerelembe...nem tudom,nekem "nem jön be" J.A. de ezt talán már mondtam:) Szegusz,ne nevess:))))

latinka 2010.05.28. 19:34:49

@csabaildi:
Ildi,mivel a Ti ötletetek volt,illetve Bemka vetette fel ezt a lehetőséget,én izgatottan várom a megvalósulását. Biztosan rendszeres látogatója leszek!

csabaildi 2010.05.28. 20:25:40

@latinka:
Nem tudom, Bemka hova tűnt? Ki hallott róla? Én nem tudok blogot csinálni, max. ez lesz az irodalmi blog!
Szegusz, Te tényleg ne kuncogj a háttérben, hanem gyere játszani! Jó, való igaz, hogy majdnem megfejtetted... Talán szereted J.A-t?:) Na, reagáljatok valahogy, aztán csináljunk már valamit!!! Itt unatkozom!:)) Attól félek, hogy kevesen leszünk! Latinka, Szegusz, Bemka, Judit, Cserfescsillag is remélem és még ki? Mérjük fel a terepet O.K?

KI SZERETNE EGY ÁLLANDÓ IRODALMI JÁTÉKBAN RÉSZT VENNI??? KÉREM, A JELENTKEZÉSEKET ÍRÁSBAN LEADNI ITT ÉS MOST - AMIKOR OLVASOD!:)))

bmka 2010.05.29. 05:21:03

Itt vagyok lányok!
Egy kicsit eltűntem, és lehet, hogy ezentúl ritkábban leszek, de jönni fogok az biztos.
Munkát találtam, nagyon örülök :)
Próbáltam a blogot, de nem elég hozzá a számítógépes tudásom.
Nevet is adtam neki, " Csendsziget"-nek neveztem el,de az a baj, hogy bejegyzést csak én tudnék írni és a bemutatkozás ugyanaz lenne mint a saját blogban.

bmka 2010.05.29. 05:26:41

Ha valaki tudja, hogy miként kell ezt megcsinálni és segítene örülnék neki.
A tegnap este már megírtam egyszer ezt a hozzászólást , de valamiért eltűnt és nem fogtam neki másodjára.
Ezért "osztottam" ezt a hozzászólást.
Láttam még ilyen közös blogot több témában,esetleg Lidérckét ha megkérjük segítene.
Azért volna fontos tudni,hogy hányan lennénk.De végül is nem fontos, ha négyen-ötön szívesen járnánk oda, akkor már megérte.

bmka 2010.05.29. 05:29:19

Még annyit szeretnék, hogy természetesen a blog nevét közösen választjuk meg, illetve beszéljük meg.Én csak próbálkoztam.

bmka 2010.05.29. 06:12:00

Aki szeretne tag lenni az küldjön egy emailt a budaibm @gmail.com címre

latinka 2010.05.29. 11:55:11

@bmka: Látom,készen is van a blog,nagyon örülök!
Meghívást szerzőnek a következőképpen lehet küldeni:
testreszabás - beállítások - engedélyek - szerzők felvétele :))

csabaildi 2010.05.29. 13:12:20

@bmka:
Képzeld, azt írja ki a címedre, hogy érvénytelen!!! Nem tudok neked levelet írni!!! Mi lehet??? Akkor itt jelentkezem!
Örülök, hogy van munkád!!!:)

bmka 2010.05.29. 18:01:04

Nem tudom mi lehet a címmel....örültem neked a szigetünkön :)

bmka 2010.05.29. 18:04:01

@latinka:
Isten hozott a szigetünkre !
A nevet, ha akarjátok megváltoztathatjuk.

bmka 2010.05.30. 08:42:04

Szia Ildi!
Nagyon kínosan érzem magam, hogy csak most jutott eszembe, és nem is tudom miként tudnám jóvátenni.
Nem gondolkodtam, csak hirtelen betettem a csendsziget blogra a játékot.Mondhatni, hogy elloptam az ötletedet.
Most mi legyen?Semmiképpen sem akarom elvenni tőled .Szeretném ha a jövőben átvennéd a játékok szervezését, irányítását, sokkal jobban meg neked mint nekem.
Bocsáss meg ha bántottalak a meggondolatlanságommal.

csabaildi 2010.05.30. 09:27:31

@bmka:
Marcsikám, ez KÖZÖS blog, nem? Én úgy értelmeztem. Akkor ez nagyon jól van így! Legközelebb Latinka kérdez, illetve, akinek van valami ötlete, kedve, hangulata, beteszi és kész! Én igyekszem mindig benézni és jó lenne, ha a többiek is jönnének, hogy jobb legyen a játék!
Mindenki felajánl valamit a megfejtésért úgy, ahogy Te is, pl. egy dalt, verset, vagy ha van valami apróság, amit szívből adna a másiknak. Én így képzelem, de kérdezzük meg Latinkát is!!!:)
süti beállítások módosítása