JÁTÉK!!!  Ismerd meg hazádat!


Úgy láttam, hogy van a látogatóim között idevalósi, így valakinek már biztos, hogy könnyű lesz a kérdés!:) Ezt a gyönyörűséget egy illető, 1910-ben saját lakóházának építette... Ez igen!!!:)

Kérdésem: ki építette és hol található?

Határidő: péntek reggel 9 óra

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerző: csabaildi  2010.06.17. 17:06 6 komment

Címkék: játék

A bejegyzés trackback címe:

https://tiffanyu.blog.hu/api/trackback/id/tr642089390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aranyosfodorka · http://aranyosfodorka.blogspot.com 2010.06.17. 19:40:35

Kecskemét, Cifra palota. Tervezője Márkus Géza, de hogy ki építette, azt bizony nem tudom...

Angelana 2010.06.17. 21:49:08

Gyönyörű ez az épület. Sosem felejtem el, mikor gyerekkoromban megláttam. A nagymamám mutatta meg... Mesebeli... De nem tudtam, hogy ez lakóház volt...
Szerintem aranyosfodorkáé a pont. ;)

csabaildi 2010.06.17. 23:37:52

Azt mondom, nézzétek meg tüzetesen! Reggelig van idő!:)))

csabaildi 2010.06.18. 09:31:52

Lányok, a határidő lejárt. A közelben tapogatóztatok, de nem a Cifrapalota,sőt nem is Kecskemét, hanem Szeged!
A szabadkai származású. 1907-től Szegeden dolgozó Raichl J. Ferenc egyéni stílusú műve. RAICHL-PALOTA Most a SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnáziuma.
Lechner stílusának követői között akadt néhány építész, aki igyekezett a mester nyomában járni anélkül, hogy közvetlenül átvennék a részletformáit. Ilyen volt - Aranyosfodorka által említett - Márkus Géza, a színházi hatások nagy mestere, aki megmutatta, hogy lehet a francia art nouveau-t magyaros ruhába öltöztetni a Cifrapalotában.. Egyébként jól láttad Judit, más a teteje, de csak annyiban, hogy kb. a fele zöld és csodás majolika "szobrokkal" díszített! Nekem nagyon tetszik, de gondoltam, azt azonnal kitaláljátok!:)Szeged tele van csodálatos, "lechnerödönös" épülettel, sőt egy kicsit nekem "gaudis" is - Őt szeretem legjobban!!! -,pl.: a Reök-palota... Nézegessétek a neten! Sajnos, én nem tudok linkeket berakni, bár szerintem Andi már megtanított rá, de nem emlékszem...:(
süti beállítások módosítása